Hvordan finder du lettest et mødelokale i byen?

IMG_0740

Når der skal holdes et større møde, er det ikke altid sikkert, at jeres firma/arbejdsplads har pladsen til det – og det er heller ikke sikkert, at I har tid og overskud til at stå med besværet. At arrangere pladser, mad, drikke, ordentlige forhold og diverse praktiske detaljer tager lang tid, og er noget som de fleste helst gerne vil være foruden. Derfor benytter de fleste sig af muligheden for at booke et mødelokale inde i byen, således at det praktiske bliver taget hånd om før i ankommer, og at det ikke er jer der skal stresse rundt og sørge for alting i sidste øjeblik.

 

IMG_0774

Både prisen, beliggenheden og faciliteterne spiller ind, når man skal vælge et mødelokale i byen.

Prisen er selvfølgelig afgørende, fordi alle firmaer, store eller små, har et budget, og det gælder om at få så meget for pengene som overhovedet muligt. At finde et selskab/firma, som kan leje jer et lokale som lever op til jeres standarder, men som ikke overskrider jeres budget, kan være svært – men det kan godt lade sig gøre. Det er en god idé at kigge på nettet og sammenligne de forskellige tilbud der findes, før man besluttet sig for det endelige lokale.

Beliggenheden er for mange også en ret vigtig ting. Hvis det er et større møde, eller en konference, og folk kommer langvejs fra, er det vigtigt at lokalet ligger i nærheden af offentlig transport, og at folk har mulighed for at parkere deres personbiler i nærheden af lokalet. Det er også vigtigt, at lokalet rent faktisk er til at finde, så folk ikke skal ligge og køre rundt i ingenmandsland i lang tid, for at finde den rigtige sidevej. På den anden side skal der også være ro og fred, og et lokale i centrum af byen skal derfor have god lydisolering, så I ikke bliver forstyrret af det hektiske byliv udenfor.

Faciliteterne spiller også en rolle, lige gyldigt om I skal leje et lille lokale eller flere sammenhængende lokaler, med dertilhørende mulighed for overnatning, såfremt mødet/konferencen strækker sig over flere dage. Det er vigtigt at der er god udluftning/aircondition i lokalet, således at det er til at holde ud at være der i længere tid, og luften ikke bliver tung. Vinduer er også en fordel, da naturligt lys er med til at holde humøret højt, og bedre for øjnene hvis I skal være der længe. Ordentlige toiletter, og en kantine eller mad der bliver serveret direkte til jer også et must, eftersom I skal være der længe, og jeres ophold skal være behageligt. Overnatning kan klart anbefales hvis mødes strækker sig over to eller flere dage, da folk så ikke skal bruge energi på at køre frem og tilbage.

Hvis mødes skal foregå over flere dage, eller I skal holde en konference, kan det også klart anbefales at finde et hotel, som har lokaler specielt til dette. Det kan let findes på nettet, hvor I kan vælge hvor meget plads I har brug for, alt efter hvor mange deltagere der kommer, hvilket udstyr I har brug for (projektor, lærred, osv.), og hvor meget mad/drikke I ønsker – hvis man skal være fanget i længe til et møde, har man da i det mindste brug for en solid frokost, og eftermiddagskaffe. Det giver også folk en mulighed for at være sociale i pauserne, eller efter mødet om aftenen, og man kan spise middag sammen eller drikke en drink, hvis hotellet har en bar/restaurant til rådighed. Det vil gøre stemningen bedre, og oftest finder folk det lettere at holde sig på god fod med hinanden, hvis der er en afslappet atmosfære.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *